tirsdag den 9. marts 2010

Når man er ledig...

...har man god tid til at sidde med fødderne oppe i sofaen - hele dagen. Og heldigvis!

Igår og i dag har netop været sådanne dage. Jeg startede ugen med at lave min ugentlig huskeliste - ting som skal laves, skrives, sendt afsted, rengøres med mere, og fik for selvtillidens skyld også sat nogle ting på listen, som var hurtige og nemme at krydse af. Små ting er blevet lavet, en ny jobansøgning er blevet sendt. Ligeledes er et nyt armbånd til en ny ejer - dejligt at det nu er blevet ordnet.

Men selv om der både er blevet sat flueben, søgt job, og vasket tøj, så er der ikke mentalt plus på kontoen, og jeg kan til tider syntes det hele er træls, på den jyske måde. Det er ikke fordi jeg har det skidt eller noget, men nogle gange har man nogle ting som falder oveni hinanden og gør at man tænker lidt mere over tingene. Mine er at jeg ville ønske at vinteren var slut for denne gang, at jeg kunne få mig et godt og spændende arbejde, og at mine forældres bekymringer om nyt hus, have, økonomi og hinanden ville blive løst med et trylleslag. Heldigvis ved jeg at et godt strikketøj, Mikkels kommen tidligt hjem fra studiet og ikke mindst en blød dejlig sofa og en skoldhed kop kaffe kan hjælpe på sådanne tanker.

Jeg er nu godt i gang med en blød og blommefarvet vest i det dejligste silke alpaka - det går hurtigt, og er en fryd at strikke. Håber på at denne dejlighed kan bliver færdig i aften, og således få endnu et flueben på min liste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...