mandag den 2. januar 2012

2012 - Sokkens år!

Hjertelig velkommen til året, som for mig bliver sokkens år! 


Konceptet opstod som en idé på baggrund af min allerkærestes spørgsmål om jeg ikke snart skulle lade nogle strikkede sokker glide af pindene!?

For mig er strømper et besværligt ingenmandsland, hvor hælen er minefeltet, der kan springe min tålmodighed i luften. Ikke at jeg faktisk har prøvet at strikke et par strømper - men jeg tror bare, at det er sådan det er! At det er besværligt, irriterende, uendeligt, opslidende, oppillende og egentlig bare endnu et projekt, som komme til at ligge i skammekrogen.

Men, men, men - nu er det jo sådan med nye år, at der tager man tingene op til revision og genovervejelse. Jeg er derfor nået frem til at jeg må tage et godt tage i pindene og spidse læsebrillerne, og kaste mig ud i disse hælmasker. Det må sørme da kunne lade sig gøre. For hvem ville ikke gerne have disse strømper på, og samtidig kunne sige - jep, jeg har selv strikket dem!



Men som det er med mange af de kreative ting, så er det jo oftest sjovest når man er flere om projektet. Så hvis nogle af jer har lyst til at være med i strømpebåden, så¨sig endelig til. Min plan er at fremvise projekterne her på bloggen, vise billeder og fifs som jeg forhåbentlig lærer, og ikke mindst kig forbi på Pinterest. Her har jeg lavet et board - The beauty of socks (hvor ovenstående billeder også er fra). 

Glæder mig til at komme igang, og ikke mindst til at mødes på tværs af hælens masker!

5 kommentarer:

  1. Uh det lyder spædende - må jeg anbefale min yndlingsmetode. Toe-up socks med magic-loop som kan ses her på Knitty (http://knitty.com/ISSUEspring06/FEATmagiccaston.html)

    Godt Nytår

    SvarSlet
  2. Uha! Jeg tror lige, at sokker er en tand for svært for mig endnu. Men 2012 bliver strikkens år for mig, kan jeg mærke. Jeg er gået i gang med en lille trøje fra den nye strikkebog, jeg købte, da vi var på strøgtur. Og det endda med garn fra skuffen. Fantastisk.

    Godt nytår, søde Louise :-)

    SvarSlet
  3. godt nytår.
    Det lyder som et spændende år. Der findes så mange flotte sokker. Jeg har ikke problemer med at strikke hæl, men sok nr 2 er så laaaaaaaaang tid om at bliver færdig, her hos mig.
    Glæder mig til at følge dit Sokkeår.

    SvarSlet
  4. Det lyder sørme spændende. Glæder mig til at følge med i :-)
    Jeg har kun strikket et enkelt par strømper helt færdige, andre er stoppet ved hælen. Men jeg er også gået i gang nu, fra tåen og op, to på én gang for så er man sikker på nr to også bliver færdig. Men om de bliver færdige vil vise sig.
    God strikke strømperlyst.

    Gitte

    SvarSlet
  5. Jeg må sige at jeg glæder mig faktisk ret meget. Strømper har for mig altid været en lidt uopnåelig ting. Så det ville være en stor sejr at komme igennem og lære det.

    Men ja, jeg frygter lidt at jeg bliver ramt at kedsomhedden ved stømpe nr. 2, og er derfor også ret hooked på at lære den metode hvor man strikker to strømper samtidig.

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...