søndag den 8. november 2009

Fik en blå pil

Jeg fik skudt en blå pil efter mig af Rikke. Jeg har godt lagt mærke til at blogverden er blevet stærkt præget af denne sjove farveleg, og jeg må sige at jeg blev lidt overrasket over at jeg også blev ramt (jo, mest fordi jeg ikke har så mange faste læsere). Men syntes det er super hyggeligt, og jeg har været rundt med min kærestes kamera i et par dage for at finde fine blå ting, som kunne være sjove at vise.

Her er så lidt forskelligt:

En sød lille køleskabsmagnet, som både kan bruges som clips og som magnet. Jeg har købt det lille blå "spøgelse" hos Mettes butik - Workshop.

Tre dejlige loppefund - en lille mælkespand i blå emalje fra Glud og Marstrand, en melbeholder i hvid og blå fajance (som pt. indeholder kuglepenne), og en fin lille tobaksdåse (som ineholder køkkenelastikker). De står i vores køkkenvindue, og jeg er meget glad for alle tre ting. De er alle fundet i genbrugsbutikker i Odense, og købt for under 50 kr stk.

Endnu et loppefund - en enkelt fin gammel tallerken fra Bing og Grøndahl. Jeg har kun den ene, så den bliver ikke brugt til servering, men til forskellige opstilliger, som her med et hvidt bloklys.

Æsker i vores soveværelse. Disse er også købt hos Mette, og jeg er super glad for dem. Jeg har pt. ikke fundet brug til dem alle, men det kan siges at der i den ene er bælter og i den en anden er lange strømper her til vintertid.

Mit hjemmelavede vedhæng til en Pilgrimskæde. Kæden fik jeg for ca. 1,5 år siden, og har ikke brugt den særlig meget. Men sidst jeg var i Århus og havde tid til at kigge forbi Jigsaw, da kunne jeg ikke stå for fristelsen og købte perler og stav til at lave et vedhæng. Er blevet ganske godt tilfreds og bruger nu kæden mere end før. Som mon ikke jeg skulle prøve at lave lidt forskellige vedhæng, så der var lidt at vælge imellem.

Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg så kan jeg godt lide at rydde op, og mine og kærestens bøger er ingen undtagelse. Nogle vil kalde det neurotisk, andre terapeutisk og andre igen vil syntes at det bare ser godt ud. Jeg er med på de to sidste holdninger, og må sige at det var en stor tilfredsstillelse da det var ordnet. Det ser sgu da også godt ud?

Blå kvadrater i det flotte patchworktæppe, som Mikkels bedstemor har lavet. Det er et fantastisk tæppe, og noget som både Mikkel og jeg skatter virkelig højt. Tæppet ligger i en stor gammel flettet kurv, som vi har stående i vores stue ovenpå.

Som det sidste vil jeg vise jer to fine postkort/billeder, som vi har hængende på vores nye blå og meget store opslagstavle i køkkenet. De er to billeder som jeg har fundet i Gudrun Sjødens sommerkatalog, og jeg bliver altid så glad når jeg ser hendes billeder og motiver.

Så er det vist min tur til at sende en farvepil afsted. Jeg tænker at jeg syntes det kunne være spændende at se noget med lilla, da det for tiden er den helt store modefarve. Af mine faste læsere sender jeg farven lilla afsted mod Clemme, Henriette og Mette/Fru Hygge. Håber at I har lyst til at spille med på legen.

1 kommentar:

  1. Lilla... Spændende! Så må jeg på jagt derhjemme. Wuhu! Hvilken farve mon jeg skal sende videre til Sune?
    Det er nok unfair at sende andet end brunt til hans søster i Uganda :)
    Hvor ser din arbejdsplads hyggelig ud! Er det i Odder?

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...