fredag den 20. november 2009

Glade dage...

Jeg har en virkelig travlt tid for tiden, med to jobs, travlthed i forhold til afslutning af studier, og så alt muligt andet. Det er ligeledes en ambivalent tid, idet jeg snart skal sige farvel til en dejlig arbejdsplads og fantastiske kolleger, men samtidig glæder mig til virkelig at få fingerene i det nye job og udvikling af de forskellige aspekter det indeholder. Og så lige den sidste ting - at skulle afslutte mine studier har været en hård og lang proces, og desværre ikke noget som jeg hele tiden har kunne sige, at jeg har været super motiveret for at få overstået. Det var virkelig svært at komme tilbage på skolebænken efter en lang periode med studierelevant arbejde (både pga. af SUén, og også pga forskellige synspunker på det arkæologiske arbejde, hvad enten man er studerende eller gravende arkæolog). Så det har virkelig trukket tænder ud.

Jeg afleverede min sidste opgave i slutningen af september, og var på ingen måde tilfreds med produktet (havde et eller andet sted indstillet mig på, at jeg skulle dumpe og skrive den om). Men i onsdags skrev min vejleder, at nu havde de bedømt opgaven, og at jeg havde bestået den med et 10-tal!!!!Så nu er jeg sgu blevet færdig med studierne - er blevet cand. mag. Det er en meget underlig følelse, men også virkelig befriende. Ikke mere dårlig samvittighed over, at man ikke skriver og læser fagrelevante emner eller skriver på sine eksamensopgaver. Det er så skønt at kunne sidde med strikketøjet i sofaen efter endt arbejde, og bare nyde roen. Jeg kan mærke et tilbagevendende overskud, som siden dec. sidste år bare er blevet mindre og mindre for hver måned. Men nu går det fremad, og det er så rart at kunne bruge dette overskud på det nye arbejde, og på at lave kreative projekter og gode idéer.

Så jeg er en glad Louise for tiden.

2 kommentarer:

  1. Jo, minsandten ser du glad ud, og det kan du sagtens være. Et 10-tal!! Og færdig med krav, opgaver og deadlines. Hjertelig tillykke med det, og held og lykke med jobs.

    Kram Helle

    SvarSlet
  2. Jo du ser da glad ud...forståeligt nok :)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...