torsdag den 31. december 2009

Det sidste strikketøj i år 2009


Jeg nåede lige i går aftes at blive færdig med min Norohue (eller ved faktisk ikke om man skal kalde den en Norohue når den ikke er strikket i Norogarn?). I går aftes strikkede jeg så de sidste lidt besværlige omgange på strømpepinde, mens min Mikkel lavede hindbær- og nødekrokantparfait til Nytårsmiddagen. Så mens der blev lukket af fik jeg skønne smagsprøver, og mums hvor jeg glæder mig til desserten. Huen har været en fornøjelse at strikke, og jeg har allerede indkøbt mere garn til at strikke flere huer. Den klædte faktisk også Mikkel ret godt, så mon ikke han i det nye år skal have sig en ny hue. Jeg kan ikke helt selv finde ud og om typen klæder mig, men det kan være at I andre kan være med til at give et besyv med der?

3 kommentarer:

  1. Hej Louise.
    Det var dog en skøn hue du der har haft gennem strikkepindene :o) Rigtig fin og skønne farver. Mon den er svær at strikke ??? Jeg har ikke strikket ret meget, men en hue kunne være, var et overkommeligt projekt for en næsten nybegynder :o) Skøn er den i hvert fald :o)
    Kh Anette/Glpahuset

    SvarSlet
  2. Hej Anette
    Den er super nem! Det er bare runder af ret og vrang og så med nogle retindtagninger. Så jeg var gladelig overrasket over hvor nemt det var - og jeg er ikke sådan vildt rutineret med pindene.
    Vil skyde på at din nærmeste garnbutik måske har opskriften. Derudover så vil jeg anbefale dig at anskaffe en pindtæller (en rund lille dims hvor man kan tælle hver pind man strikker - op til 99). Den er virkelig behjælpelig til denne opskrift.
    Glæder mig til at se om du ikke får gang i en sådan hue. Jeg har allerede gang i min nr. to - i to lilla farver.

    /Louise

    SvarSlet
  3. Hej Louise.

    Jeg må sige det ikke lyder afskrækkende :o) Hvem ved at hvad 2010 vil kaste af sig af projekter :o) Jeg har har simpelthen en masse masse ting jeg gerne vil lave :o) Men huen er rigtig fin og jeg kunne godt bruge sådan en god varm hue. Jeg må igang :o) Tak for dine tips og tricks :o) Glæder mig til at se din hue nr 2.

    Kh Anette.

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...