mandag den 4. januar 2010

Nytår = anderledes indretning og flytten rundt

Som jeg kan læse rundt om på andre blogs - bla hos Rakel og Anna-Malin, så er der efter jul og nytår ofte en stor trang til, at der skal ske noget nyt. Julepynten er taget ned, de mange sammenkomster og fester er blevet afholdt, og den gode bekendte hverdag melder sig igen. Det er netop på dette tidspunkt, at man får en stor lyst til at rykke lidt under og gøre noget anderledes - og det gælder også i mit tilfælde.

Vi har efterhånden boet i vores dejlige grå byhus i 1 år, og jeg syntes stadig, at vi ikke helt er komme på plads. Der er stadig en del små projekter rundt omkring (at flytte rundt på et spejl og en knagerække i soveværelset, at sætte billeder op af trappen, at sætte en billedliste op til mine tre flora danica billeder, at få styr på det kreative værelse, som pt. ligner noget der er løgn).

Men stille og roligt sker der små ændringer, og det ser ud til, at vi når det på et tidspunkt.
Vores største ændring her i det nye år er, at vi har flyttet rundt oppe i stuen (billeder følger). Det er blevet virkelig godt. Derudover er der kommet små tilføjelser til køkkenet i form af forskellige loppefund gjort lige før jul.


Vi har købt en dejlig storblomstret dug! Jeg er helt vild med den og den gør mig glad hver gang jeg ser på den. Jeg var lykkelig da jeg fandt den i Herning, og betalte gladelig de 10 kr, som den rare dame ville have for den.

Foruden dugen står der nu også en gammel Voss bordskåner af metal og emalje. Jeg kan godt bliver lidt i tvivl om, hvorvidt den passer ind i vores moderne køkken, men jeg kunne ikke lade være med at købe den (nok mest fordi jeg har et håb om at få et lidt anderledes køkken, når vi engang købet vores eget).

Foruden loppefundene har vi fået os et lille husdyr i køkkenvinduet. Jeg kunne ikke stå for ham da jeg så ham på Julemarkedet i Århus, så hjem til Odder kom ham.
Egentlig havde jeg mest set ham som julepynt, men jeg er egentlig gået og blevet så glad for ham, at jeg tror godt han kan få lov at stå og hygge sig i karmen, selv om det ikke længere er december.

1 kommentar:

  1. Det er altid dejligt opfriskende at rykke lidt rundt med tingene, ja bare at få ryddet op og gjort rent! En trang, der melder sig her efter jul, så sandt....

    Kram fra Helle, og godt nytår til dig!

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...