fredag den 12. februar 2010

Loppefund

Jeg fandt igår ud af at Loppehuset i Århus havde åben for første gang i lang tid, og fik hurtigt overtalt vores venner til, at vi da skulle et smut ind og se. Det plejer at være super godt, og der er altid noget at finde. Da vi kom derind viste det sig, at det havde fået en ny adresse - dog meget tæt på. Vi fandt frem til det rigtige sted, og det havde halvdelen af resten af Århus også. Hold nu op der var mange mennesker! Det var en kende kaotisk i starten, men ikke desto mindre var der en hyggelig stemning, og dem som solgte gav virkelig gode priser. Jeg fandt hurtigt en gammel flette linnedkurv, som jeg måtte have (kan lige at alt mit plantefarvede garn vil se fantastisk ud i den til sommerens markeder). Jeg fik den for 20 kr, og endda uden at prutte om prisen. Derudover så fandt jeg lidt forskelligt retrosengetøj. Lige inden vi skulle hjem kom jeg forbi tøjafdelingen, og ud af øjenkrogen fik jeg øje på noget smukt stof.

Det viste sig at være en hjemmesyet kjole, i det flotteste blågrønne stof med gyldne blomster på. Jeg kan pt ikke passe den, men da vægten er på vej ned, så tænkte jeg at jeg da lige ville høre prisen. Igen blev der sagt 20 kr, og til den pris så kom den med hjem. Nu hænger den og pynter i vores nyindrettede soveværelse, og er ligeledes en stor gulerod for mig. Tænk at kunne svanse rundt i den en dejlig sommerdag - åh, jeg ville elske det.
Foruden kurven, kjolen og sengetøj, så fik vi et fint havebord med træplade og metalunderstel til udklapning. Jeg har store planer for vores gårdhave, og bordet passer perfekt der ud til.

Har et andet genbrugsfund jeg også gerne vil vise jer. Fandt bogen Kreativ Hækling af Vibeke Lind (1973) til 4 kr. den anden dag. Det er en typisk 70´er bog, men der er nogle virkelig fede projekter i. Særligt de fine tæpper har inspireret mig, og jeg tror snart jeg må prøve mig ud i hæklingens kunst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...