lørdag den 2. oktober 2010

Retro til stuen, kage i køkkenet, og lidt tablau til soveværelset

Jeg nyder mine sidste dage her i Odder inden turen igen går mod det blæsende Vestjylland. Jeg glæder mig til at komme tilbage på arbejde - der kommer til at ske virkelig meget her over vinteret, og det bliver spændende at være en del af.

Her hos kæresten og jeg sker der også en del. Nu hvor jeg er blevet fastansat som fuldtidsviking, så er vi jo gået hen og blevet "voksne". Tanken om at flytte efter et fast arbejde virker meget voksent, men på ingen måde skræmmende. Vi føler efterhånden at jeg er ved at være klar til eget hus, have og børn. Derfor er vi nu så småt gået igang med at snakke med bank, se på huse og overveje fremtiden. Så det hele er meget spændende, og jeg må indrømme at jeg lader mig rive med at tanken om eget hus i landligt idyl, med stort køkken, dejlig have, brændeovn, og alt sådan noget. Heldigvis har jeg en kæreste som vil mange af de samme drømme som jeg, og hvor heldig har man lov at være når man har en kæreste der drømmer om at bygge sit eget køkken, have stor urtehave og vitualierum.

Midt i alt det her drømmeri har jeg da heldigvis også fået lavet noget fornuftigt. Da jeg syede ituiet til mine rundpinde tidligere i ugen blev jeg begejstret for sammensætningen af retrosengetøj og silke, og har nu efter leden i bunkerne fundet stof til to nye sofapuder. Jeg må sige - jeg er virkelig begejstret for resultatet. Selv kæresten syntes de er fede!

Puderne blev færdig igår, hvor jeg syede de sidste bindebændler i. Idag har formiddagen gået med at rydde op, gøre rent, og bage kage. Jeg faldt over den skønne "Pund til Pund"-kage i et af de mange Boligliv blade som pt. fylder på vores sofabord (Guds ske tak og lov for biblioteket). Opskriften kan findes i nr. 8 2009, men jeg er ret så sikker på at Camilla Plum også bruger den i en af sine bøger. For opskriften er ikke for de sarte - grundopskriften er baseret på 1 pund smør, 1 pund sukker og 1 pund mel. I forhold til opskriften i Boligliv har jeg valgt at putte appelsinsaft i istedet for æblesaft, ingen rosiner og så er der Conferencepærer på toppen istedet for æbler. Den er i ovnen lige nu - håber den bliver god!

Det sidste jeg har fiflet med i formiddags var en lille opsætningen inde på vores soveværelse. Jeg elsker knagerækker og har 4 i huset. Jeg bruger dem ofte til andet end at hænge tøj på, og da vi har taget den tomme ramme ned et andet sted for at gøre plads til et nyt billede, så tænkte jeg at det kunne jo snildt hænge der.

Hav en strålende lørdag, og lader efterårsshyggen falde over jer.

/Louise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...