søndag den 27. februar 2011

At have en kæreste med høvlbænk...

...er nu faktisk en velsignelse. Der er mange ting i det at være velsignet, og det er bestemt også tilfældet i vores lille hjem. Efter at kæresten har fået høvlbænk i det nye hus er, der faldet en dejlig ro over ham, og ordene "jeg går lige i kælderen" betyder for tiden hygge, spændende projekter, og ikke mindst giver det en glad kæreste. Og der findes da næsten intet bedre!




































Lige for tiden arbejder han på projekt "gardinstænger til stuen" - det bliver virkelig spændende. Jeg er spændt, og syntes det er fantastisk at han kan bruge sine hænder til at skabe noget så fint. Det bliver med farverigt ophæng og stribede stænger, og gardinerne bliver med et florlet udseende i hvidt hør.
For kæresten har en holdning til det med indretning, og vi deles om opgaverne. Han ordner i træ - jeg ordner i stof. 






































Har jeres allerkæreste også et værksted, en høvlbænk, en fiskestang eller andet, som faktisk er en velsignelse for hele husstanden?

6 kommentarer:

  1. Hej Louise.

    Sikke hyggeligt det lyder hos jer og ikke mindst i kælderen :o) Må sige det ser ud til han flittigt bruger høvlebænken flittigt med alle de skønne høvlspåner, der forresten ville være geniale til båltænding :o)

    Min Morten Korch har sig også et værksted, jeg sætter så umådelig stor pris på hans GDS (GørDetSelv) evner, ikke mindst når hans frue får en af sine idéer der uden hans hjælp ikke blev ført ud i livet ;o) Han er guld værd :o)

    Kh Anette.

    SvarSlet
  2. Ja, gds er fantastisk! OG specielt som du skriver, når man lige får en god ide der skal afprøves.
    Lige pt. prøver jeg at overtale kæresten til at vi skal have et par birkestammer i stuen - sådan lidt til pynt. Men tror der er lang vej igen :0)

    SvarSlet
  3. Min har også en skøn kæmpestor og gammel høvlbænk ude i loen. Og en snittebænk har han også (lissom bonderøven har), alskens værktøj og nogle dejlige snitteknive. Han har desværre ikke så meget tid som vi kunne ønske, og det kræver alle disse ting jo også for at det bliver rigtigt sjovt. Men når han indimellem har tid er det ren fornøjelse.

    Jeg har set andre ting din kæreste kan med sine hænder, og han er bare dygtig! Har lige vist disse skønne gardin knager til min kæreste, måske jeg er heldig at han så laver noget lignende :)

    SvarSlet
  4. Hej Louise.
    Orv ja, det kunne være fedt med birkestammer :o) Håber dine overtalelses evner rækker ;o)
    God dag.
    Anette

    SvarSlet
  5. Kære kusine.

    Har læst med i længere tid, men du kan jo ikke vide jeg følger med fra sidelinjen :-) Så nu får du - og Mikkel - lige en hilsen med på vejen. Dejligt at se og høre I er faldet godt til...

    Jeg er jo også gift med en gds-mand og det har bestemt MANGE fordele. Noget jeg af og til skulle minde mig selv om da drengene var små og det kunne føles som en "flugt" når ordene; "jeg går lige ud" lød (ikke i kælderen :-) )

    Det var det ikke - siger han :-) :-). Og tilføjer at jeg jo også gerne vil have dette eller hint lavet... ja, ja...

    Kan I have det godt. Forhåbentlig ses vi i løbet af året, når nu ikke til den traditionsrige 2. juledag.

    Stort knus fra Anne-Mette

    SvarSlet
  6. Mona - jeg glæder mig til at vise det endelige resultat, og måske at se gardinstænger fra jeres hus også. Jeg har overvejet at lave en adventskrans som jeres til den kommende jul - syntes den var så fin!

    Anne-Mette - dejligt at du læser med! Vi er så småt ved at være på plads, og I skal jo virkelig være meget velkomne til at kigge forbi engang når I er på vores kanter. Jeg tænker at vi måske kommer til at se hinanden noget mere, når nu vi bor så tæt på din forældre.

    Hils din dejlige familie

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...