fredag den 25. januar 2013

Strikket pandebånd

Føj hvor er det da koldt udenfor! Har virkelig måtte tage store jakker, halstørklæder og hue på for at gå ud. Tror lidt at alt den tid på hospitalet har gjort mig kuldskær, og jeg tager mig selv i at gå og skrue op for radiatorerne i huset hele tiden. Alt den kulde har gjort mig opmærksom på, at det at have hue på og have en stor knold med langt hår er en ret dårlig kombi. Ihverfald med de huer jeg har pt. Der er ikke nok plads til knolden, og så kommer huen til at sidde som en underlig satelit ovenpå hoveder. Så forsvinder den gode intention med varme øre, og man ser ret så fjollet ud.

Den anden aften tog jeg konsekvensen af dette (for ud til jeg jo gerne - det er jo så smukt derude). Jeg havde noget skønt tykt alpakagarn liggende, som jeg havde købte hos Myrsale på "Strik Brande glad". Frem kom de nye KnitPro pinde, og i løbet af meget kort tid havde jeg et nyt pandebånd. Opskriften fandt jeg via en googlesøgning, som bragte mig til denne skønne blog - Memento Viere
Her ligger opskriften til fri afbenyttelse.





Pandebånden kan sidde på forskellige måder, med lukning både for til og bag til. Som lukketøj har jeg brugt en af mine knapper med plantefarvet uld. Du kan finde mere information om knapperne her

Jeg er nu sikker på at mine ører vil forblive varme, og at håret også kan være der. 

3 kommentarer:

  1. Så utrolig artig og smukt dette pannebåndet var :) Vi fryser her i Nporge også for tiden så jeg er igang med produksjon av hode/hals plagg :)
    Hilsen Beth

    SvarSlet
  2. Hejsa.

    Det er da blevet smadder flot!
    Er glad for at du kunne bruge opskriften.
    Så håber jeg, du kan holde ørerne varme i denne snefyldte vinterkulde. :-)

    Fortsat rigtig god weekend,
    Emilie

    SvarSlet
  3. Det var en fin detalj! Likte det pannebåndet godt Ü
    Er virkelig imponert over at du får til å sette deg ned med strikking i tillegg til at du nettopp har kommet hjem med en liten baby. Håper det går bra med dere hjemme!

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...