søndag den 11. august 2013

Tilbage...til bloggen, til nettet og i tiden

...og ih, hvor har jeg savnet jer!

Der har været så stille på bloggen, og jeg vil sige at det har været ganske ufrivilligt. Vi er jo flyttet i vores nykøbte hus, og da det er i landlige omgivelser, så har det ladet noget vente på sig med det der internet. Nu er vi online, og jeg har nu igen endelig hurtig adgang til google, blogger, pinterest og facebook - skønt!

Jeg har gået meget og grublet over, hvad jeg dog skulle skrive om, som det første indlæg. Garn, plantefarvning, vores nye hus, Laurine, eller noget helt 7´ende.
Jeg har bunkevis billeder til de første 10 indlæg. Skulle det være teksttung eller billedsmukt - med indhold eller inspiration. Igår faldt valget - Laurine og vikinger.

Vi har nemlig været på vikingemarked på mit arbejde her i weekenden. Det er det helt store event i årets gang på Bork, og det er altid en fed oplevelse. Da jeg stadig har barsel kunne vi i år "bare" være turister, og nyde alle de gode oplevelser, møde gode venner og vikinger, samt bare nyde at være i de historiske rammer. Kæresten og jeg har jo begge vikingetøj, og jeg følte lidt at jeg ikke kunne tage på marked uden det - og selvfølgelig skulle vores lille yndige Laurine også have tøj. For sagen er den at der har været utrolig mange vikinger, som har fuldt med i Laurines start på livet via bl.a. Facebook og bloggen, og for at det ikke skal være løgn annoncerede min kære kollega på tingstenen sidste år, at husfruen var gravid. Så jeg ville jo gerne vise en sød og smuk vikingedatter frem. Så jeg har håndsyet hendes lille hvide hørkjole og gule uldkjole, og nålebundet en fin lille silkekyse.

Her er lidt stemningsbilleder fra dagen - vi havde en fest, og ih, hvor er jeg stolt af min lille stærke datter!




16 kommentarer:

  1. Super lækker hue din datter har på. Er det noget du har en opskrift på??
    Ser hyggeligt ud på vikingemarked.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - umiddelbart har jeg ikke skrevet ned hvor mange masker jeg brugte, og hvor jeg tog ud. Men den er forholdvis nem at lave. Den er lavet i en teknik der hedder nålebinding, og er i silkegarn der er lagt dobbelt. Jeg er startet i topppen, og har taget meget ud i starten, indtil jeg havde størrelsen (prøvede på mange gange), derefter bandt jeg til jeg havde ned til ørene, og tog så lidt ind, og lavede de lange bindebånd. I givet fald du kan nålebinde, så kan jeg nemt lave en mere udførlig beskrivelse af det?

      Slet
  2. Nej hvor ser hun bare sød ud - den kjole og hue er så fine :-)

    SvarSlet
  3. Håndsyet, wow hatten af for dig, hvor er du dygtig OG tålmodig, hvor er Laurine altså sød :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Gitte - umiddelbart syntes jeg det er meget nemmere at sy i hånden end på maskine. Og når man har størrelsen som Laurine, så tager det faktisk ikke så lang tid.

      Slet
  4. Iiiih altså, søde Louise. Jeg blir helt rørt! Sikke et fint indlæg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, Asli - hvor er du sød! Jeg fik også en lille klump i halsen da jeg gav hende tøjet på. Hun blev så fin!

      Slet
  5. Nøj, hvor ser I fantastiske ud begge to!

    K.h. Kirsten LN, flittig læser, alt for sporadisk kommentator

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak KirstenLN - og dejligt at du læser med. Det er kun skønt.

      Slet
  6. Hvor er hun sød din lille viking:-) jeg lærte også at nålebinde da jeg var i praktik ( i.f.m min uddannelse) på Fyrkat i Hobro. jeg skal da vist prøve at genopfriske det:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Pernille. Ja, nålebinding er en skøn teknik. Syntes det kan være svært at vælge mellem det, og at strikke.

      Slet
  7. Velkommen tilbage online :-) sikke da et skønt outfit du har lavet til lille Laurine og hvor ser hun dejlig ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Lykke. Jeg er virkelig også glad for det.

      Slet
  8. Den smukkeste lille vikingepige med glade forældre. Velkommen tilbage til blogland :)

    SvarSlet
  9. Dejlige billeder! Og hvor er det fint tøj den lille vikinge-Laurine har på :-)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...