onsdag den 30. september 2009

En knap, to knap, tre knap...

Kan virkelig godt lidt knapper... og særligt efter, at jeg har besøgt keramikeren Birthe Sahl i Nordjylland. Hun laver de mest fantastiske knapper (som bl.a. kan købes hos Strikkekunsten i Horsens). Knapperne er super både til strikketøj, men også til smykker har jeg fundet ud af. Jeg kunne ikke dy mig i forhold til at udtænke måder, hvorpå man kunne anvende hendes knapper til både armbånd og halskæder.

Ligeledes kan jeg ikke lade være med at købe flotte knapper i genbrugsbutikker, hvor man ofte kan få dem for en slik. Mit seneste påfund med genbrugsknapper er armbåndet på billedet nedenfor. Det er blevet rigtig godt, og mange på mit arbejde har spurgt til det, så har bestemt planer om at der skal laves mere af den slags. Tænker dog at jeg vil lave nogle som er mere farvekoordineret, sådan at armbåndet eller halskæden spænder over en bestemt farve. Foruden knapper regner jeg også med at sætte ferskvandsperler på eller andre slags perler. Disse kan ofte købes billigt hos Panduro Hobby eller i Fakta. Planen er også at jeg vil lave meget lange kæder, som kan snoes rundt om halsen mange gange. Det ser super godt ud til en enkelt trøje i, som de f.eks. har hos Vero Moda. Der fås så mange flotte farver, og det vil bestemt se flot ud med en stor kæde til disse enkelte trøjer.

Det gode ved disse smykker er, at de er billigt og personligt. Smykkerne vejer heller ikke så meget, hvilket er rart i forhold til kæder med store vedhæng eller tunge sten. Så man kan sagtens tillade sig at lave mange af dem :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...