onsdag den 17. februar 2010

Min ABC

Er af Unikarina blevet "tagget" i en bogstavleg, nemlig en alfabetleg, hvor man med alfabetets bogstaver skal fortælle noget om sig selv. Jeg har valgt at lege med, og her komme min ABC.

A - Arkæolog. noget som jeg har villet være siden jeg var 6 år, og nu endelig har fået papir på. Nu mangler vi bare, at jeg finder et godt job.

B - Bagning. Noget jeg gør for lidt i, og som jeg før i tiden elskede. Heldigvis så får jeg stadig nybagt brød, idet min kæreste er en strålende bager.

C - Citron sjalet. Er den af de ting jeg meget gerne vil strikke her i 2010. Opskriften er det store hit på Ravelry, og jeg kan godt se hvorfor. Et fedt strikketøj, som man kan nyde at strikke og nyde at bruge

D - Depression. Er noget jeg har haft virkelig tæt inde på livet, og noget som jeg syntes har været enormt svært at håndtere. Som kæreste til én med depression kommer man nemt til at glemme sig selv, og mere eller mindre blive kørt så langt ud, at man selv ender i et stort sort hul. Det er nu næsten 2 år siden jeg gik fra min ekskæreste, og jeg føler jeg er på rette spor igen. Der kan dog stadig være dage, hvor jeg kan mærke at der stadig er ting, der påvirker mig, og det er noget jeg er bevist på at arbejde med.

E - Etsy og Epla. To fantastiske sider, med vildt mange kreative mennesker og fantasiske ideer og vare. Kig forbi på begge sider. Man kan både købe sig fattig, men også få alverden gode ideer.

F - Fødsler. Der er virkelig mange af mine/vores venner der er enten er gravide, prøver på at bliver det eller lige har født. Det er virkelig vidunderligt, men også lidt spøjst at man sådan er kommet i den "fødedygtige" alder. Jeg kan mærke at det også gibber lidt i mig med alle de babyer, men pt. har vi valgt at vente et års tid eller mere.

G - Genbrug. ELSKER DET! Der er ikke noget bedre end at gå ind i en genbrugsbutik med forventningens glæde, og så nogle gange få dem indfriet til det fulde eller gå tomhændet ud. Jeg elsker jagten og spændingen, og kan bliver noget så kisteglad når den helt rigtige ting dukker op.

H - Hjemme. Er et sted hvor man føler sig hjemme, og hvor man er godt tilpas. Mine forældre flytter fra mit barndomshjem her til maj, efter næsten 25 år. Jeg var til at starte med ked af at de skulle flytte, men det er jo bare egoistisk af min at have det på den måde. Så nu kan jeg glæde mig over at den hjertevarme følelse af hjem jo selvfølgelig flytter med til det nye hus.

I - Ingenting. Jeg har meget svært ved at lave ingenting. Jeg skal gerne lave noget med mine hænder, se tv, være på computeren, læse en bog eller et blad, eller høre musik. Men for nogen vil det måske egentlig svare til at lave ingenting.

J - Jane Austen. Elsker simpelhen hende univers (eller jeg vil nok hellere skrive hendes måde at beskrive England i slutningen af 1800-tallet). Jeg har læst mange af hendes bøger, men også set lige så mange film basret på hendes bøger. Jeg nyder hvert minut, og kan svømme helt væk i dragtdetaljer, kærlighedsforviklinger med mere.

K - Kræft. Noget frygteligt, forfærdeligt noget, som har ramt min nære familie. Min kære moster døde af brystkræft for 5 år siden, og min mor fik konstateret brystkræft samme år. Heldigvis har jeg også oplevet at kræft er noget kan overleve, og noget som giver sammenhold, og gør en familie stærk. Jeg beundre min mor for hendes styrke og for at hun kom igennem et svære sygdomsforløb, og kan heldigvis sige at det har styret vores forhold.

L - Louise. Mit navn, og noget som jeg deler med utrolig mange kvinder fra min generation. Jeg har næsten altid gået i klasse med en anden Louise, og er derfor ofte blevet kaldt ved mit mellemnavn, Schelde.

M - Mikkel = min kærste. Jeg er dybt taknemmelig over at jeg fik øjnene op for hvilken fantastisk mand han er, og heldig at han syntes at jeg er værd at være sammen med. Med ham føltes det som om alt er faldet på plads, og jeg kan se mig selv være samme med Mikkel resten af livet.

N - Nej. At sige nej, er noget jeg er virkelig dårlig til. Jeg kan nemt bliver fristet af spændende projekter, og ikke mindst noget hvor jeg føler jeg får meget igen. Dog har det en tendens til at hobe sig op, og jeg får derfor ret så travlt, både i al almindelighed, men også oppe i hovedet. Ligeledes har jeg svært ved at sige nej til god mad, og søde sager, hvilket nok har en indflydelse på det som står under bogstavet V.

O - Ord. Jeg er ikke bange for at sige hvad jeg mener. Ligeledes er jeg så heldig at jeg kan snakke mig fra det meste. Jeg er således rigtig god til formidling, mundtlige fremlæggelser, og ikke mindst eksamen.

P - Penge. Er noget jeg ikke har så mange af for tiden. Men det går nok, så længe jeg har det godt, og er sammen med Mikkel, så kan jeg klare det meste.

Q - Qua. I egenskab af...måtte bede Mikkel og hjælp, men kan ikke få den ind i en sammenhæng.

R - Retro. Er små småt ved at komme med på bølgen, omend det hvide, pastelfarvede og franske/nordiske stadig har et vis tag i mig.

S - Søvn/sove. Jeg elsker at sove, og jeg gør det er godt, hvis jeg selv skal sige det. Jeg er ikke godt til det med at sove mindre end 8 timer, og nu hvor det er vinter kan jeg næsten gå i hi. Men det er noget jeg arbejder på, og faktisk håber bliver bedre. Der går alt mange gode kreatimer på at ligge i sengen og snue.

T - Tandlæge. Jeg hader at gå til tandlæge, og jeg tror det er ved at være tid snart igen. Øv, har virkelig ikke lyst, men det er jo nok bedst at være på den sikre side.

U - Uld. Er et materiale jeg ikke kan få nok af. Både selv ulden, skind, garn med mere...jo mere jo bedre.

V - Vægten. Er noget jeg altid har kæmpet med, og efterhånden har indset jeg nok kommer til at slås med det meste af mit liv. Det er lykkedes mig at få brugt på en stor mængde kilo, men disse har så småt sneget sig på igen. Jeg er dog ved at tage mentalt tilløb til at komme igang igen, og pt. siger vægten at der er røget 5 kg siden Nytår.

X - X. som i kryds på skattekortet. Syntes at skattejagt er ret så underholdende, og måske er det derfor jeg er så glad for at være arkæolog.

Y - Yosemite. En fantastisk smuk nationalpark, som jeg besøgte under mit 4 måneders lange besøg i USA. Jeg meget gerne tilbage, og dele oplevelsen af den storslåede natur sammen med Mikkel.

Z - Zepto. Har en dansk Zepto computer, som virkelig har tjent mig godt. Den er efterhånden ved at være 4 år gammel, og den klarer stadig skærene.

Æ - Æsel. Jeg har været og er det nok også stadig stædig. Men om det er som et æsel, det tror jeg der er andre der må bedømme.

Ø - Øreringe. Har jeg i mange forskellige afskygninger, og jeg har næsten altid et par på. Jeg skrifter fra dag til dag.

Å - Åh. Et udtryk jeg bruger ofte - når jeg set jer andre bloggeres smukke kreationer, billeder, farver og ikke mindst genbrugsfund.

1 kommentar:

  1. Hyggeligt at læse dn ABC - dejligt at du ville lege med ;o)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...