tirsdag den 9. februar 2010

Se hvad jeg vandt...

Jeg har haft en frygtelig travl uge, med alt muligt jeg skulle nå, og så en masse andet oveni. Jeg har således ikke fået blogget så meget som jeg gerne ville, og føler lidt at jeg er kommet bagud med at fortælle/vise, og også komme af med lidt der har fyldt personligt.

For at tage det personlige først, så blev min mor opereret i torsdags. Hun har siden maj sidste år haft store smerter p.g.a. en udposning/begyndende diskosprolaps i nakken, og det har virkelig fyldt meget i hendes liv, og har selvfølgelig også påvirket mig. Der er sådan en mærkelig mekanisme, når man er ældste barn og pige der gør, at man tager mange ting på sig. Man føler at man burde kunne ordne det hele for sine forældre, således at tingene går godt. Men det kan man ikke bare sådan, og det kan til tider være frustrerende at vide, at der er ting der er hårde at få ordnet, både på det personlige plan, men også mere praktisk - og man kan bare ikke gøre så meget. Heldigvis er vi i min familie ikke bange for at snakke om tingene, hvilket er en god og meget nødvendig ting, når der kommer små huller i vejen.

Men nu er det første og største hul blevet lappet, og operationen gik virkelig godt, så nu er der bare at håbe på, at de dumme smerter går væk. Hun ringede igår, og allerede nu kan der mærkes forbedringer i armen. Sikken lettelse, og hvilken fryd det er at høre den entusiastiske glæde og den varme glød i hendes stemme. Som hun selv siger, så bliver 2o10 hendes og fars år - de får nyt hus i maj, et barnebarn til juni og alle tre unger et godt afsat med dejlige kærester. Så vi glæder os til at opleve året sammen med dem.

Men nu til noget af alt det andet som bloggen også handler om.
Jeg fik her til morgen en skøn lille pakke fra Guro. Det var helt fantastisk at lukke op og finde et sødt lille kort med bambier, et lyserødt hjerte, og ikke bare én, men to sæt øreringe!

Fløj straks ind for at prøve dem, og ved allerede nu at jeg kommer til at bruge dem rigtig meget. Så mange, mange tusind tak Guro for den smukke gave. Håber en dag at kunne sende dig noge spændende - det kunne være at der var noget af det retrostof, som jeg har liggende (se næste indlæg), som måske kunne bruges til øreringe?

Foruden øreringene så har jeg fået en kreativ pris fra Karie i England. Den kom helt bag på mig, men gjorde mig rigtig glad. Karie har selv en virkelig spændende blog, som både omhandler strikning, hendes liv som udenlanddansker, bøger og meget mere. Jeg skal have mig sat en dag og virkelig have kigget på hvad hun har lavet. Sjovt nok så kan jeg ud fra billederne se at vi måske faktisk ligner hinanden af udseende og statur. Det er jo bare en ekstra sjov ting med det at blogge. Der følger diverse gøremål med til den kreative anerkendelse, hvilket er at fortælle 7 personlige ting om mig selv, og dernæst sende den kreative bølge videre til 7 andre. Jeg har valgt at gøre det første, men har efter nogen tids overvejelse valgt at lade være med at finde 7 nye. Istedet har jeg tænkt på om jeg ikke skulle lave en post med 7 kreative projekter eller hjemmesider, som jeg gerne vil fremhæve eller lave her i året 2010. Se mere i de næste indlæg.

Nå, men til de 7 personlige ting om mig selv:
  • Jeg ELSKER at sove længe! Det er faktisk ganske forfærdeligt nu hvor jeg er ledig, for så kommer jeg alt for sent op, og kan så ikke sove på samme tid som kæresten. Det er altså lidt frustrerende, så jeg ville ønske at jeg kunne lære mig selv at stå op i fornuftig tid.
  • Jeg har villet være arkæolog siden jeg var 6 år gammel. Og det var derfor en virkelig fed fornemmelse at blive færdig kandidat her i november. Dog er der pt. ikke noget arkæologisk arbejde, så jeg går og finder andre ting.
  • Jeg har haft 3 kærester. Ej ok, 4 hvis man tæller Tommy på efterskolen, som jeg kom samme med i en uge, med. Jeg har haft lange forhold, og føler at trods både glæde og modgang, så har jeg fået virkelig meget med fra de to første forhold. Men min nuværende føler jeg at jeg har fundet min rette plads, og det tror jeg også at min omgangskreds kan mærke på mig. Jeg er bare glad og godt tilfreds :0).
  • Er ked af at jeg som barn ikke fik lært at hækle hos min Mormor. Min kære mormor var en fantastisk hækler! Hun prøvede meget tålmodigt og indhærdigt at lære os børnebørn at hækle, men forgæves. Nu hvor hun er væk, så kan jeg det virkelig ærge, at jeg ikke fik det lært. Hun var en fantastisk kvinde, og jeg ville have været så stolt af at kunne sige, at jeg havde lært håndværket af min mormor. Til min trøst har min mor lovet at få lagt nogle af hendes gamle hæklenåle til siden, som jeg må arve.
  • Nyder ofte en god Jane Austen bog eller film. Kan slet ikke lade være med at blive tiltrukket af hendes spidsfindigheder, de mange snørklede forviklinger, de store kærlighedserklæringer og ikke mindst de fantastiske dragter som karaktererne har på filmene. Hvem der bare skulle danse med Mr. Darcy eller være iklædt smuk hvid musselin og smukke fine krøller som Emma.
  • Nyder at have en kæreste der laver mad HVER aften. Jep, den er god nok, og I har alt ret til at ære misundelige. Han er virkelig en knag, og jeg nyder det virkelig. Han er både god til madlavning, bagværk og kager, og han sætter en ære i at tingene skal være lavet fra bunden og helst økologisk.
  • Har visse ting, som jeg bare ikke kan stå for: min kæreste, genbrugsbutikker, lækkert garn, godt håndværk, gennemførte rekonstruktioner, avokado, produkter med sjæl og historie...og meget, meget mere.
Nå, men må hellere få søgt noget arbejde. Vil også lige se om jeg ikke kan nå at få fotograferet mine seneste fund indenfor retrostof, nu hvor solen skinner.
Hav en super dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...