mandag den 1. februar 2010

Småt strikbart

Dagens indlæg bliver et lille hurtig et. Ikke desto mindre er det et af de projekter, som jeg skrottede alle de andre projekter jeg nu lige havde gang i, for at prøve. Ved mit besøg hos forældrene faldt jeg over nogle Hendes Verden blade, som min mor køber engang imellem. De har nogle virkelig fine kreative sider midt i bladet, som man kan tage dem ud og gemme. I en udgave fra 2008 faldt jeg over en strikket roset, som var til en hårbøjle.

Super tænkte jeg - hjem og finde en rest garn, pind 2,5, og så ellers igang. Det var super nemt, og i løbet af en aften havde jeg strikket den første. Jeg har indtil videre strikket 2 stk., og kunne godt finde på at lave en helt masse, i alle mulige farver.

Jeg har syet rosetten på en smal hårbøjle købt i HM til 19,95 kr. (syntes de er bedre og ikke mindst billigere den dem man kan købe i Panduro). Mit eget tvist på modellen fra bladet er, at jeg har syet en knap midt i rosetten, da jeg syntes der manglede lidt ekstra.

Nå, men jeg vil videre i dagens tekst. Fortsat god mandag til jer alle!

8 kommentarer:

  1. De er da rigtig søde! - og nemme at lave ser det ud til.

    Hilsener Helle

    SvarSlet
  2. Jeg synes de er rigtig søde og de minder mig om sådan nogle fine små hatte, man gik med engang :)

    Tak for armbåndet, som jeg bærer i skrivende stund. Det passer perfekt og er rigtig fedt.

    KH Mette

    SvarSlet
  3. Godt at armbåndet nåede frem til dig Mette - og ikke mindst at du er glad for det. Det er det vigtigste.

    Og ja, syntes også det minder mig om de der små selskabshatte man satte på med hårnåle og skildpaddekamme. Havde også helt lyst til at tage min gyldne vintage kjole på, og lege fin.

    SvarSlet
  4. Jeg er supervild med din stil og dine projekter - så vild at jeg (ud af det blå) har smidt en lille award dims efter dig: http://www.fourth-edition.co.uk/2010/02/a-long-post-about-you-know-what/

    SvarSlet
  5. Ih, mange, mange tusind tak! Det var helt uventet, men også rigtig dejligt. Tænk at du sådan har fundet frem til min blog helt fra England.

    SvarSlet
  6. Jeg tror at jeg fandt dig via Ravelry og der var bare noget dér der klikkede. Som sagt er jeg rigtig vild med din æstestik og smag - og lidt misundelig over de gode genbrugsforretninger som du kan snuse rundt i. Herovre gør de det ikke så meget i den slags :(

    SvarSlet
  7. Hvor på Hendes Verden fandt du opskriften på disse søde rosetter?
    Jeg har ledt efter den, men jeg kan ikke finde den :(

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...