søndag den 15. maj 2011

En stille weekend

Det har været en stille weekend her hos mig. Arbejdsugen har været lang og hård. Med 48 timer i benene føltes det meste af lørdagen, som om jeg havde tømmermænd. Aktivitetsniveauet var således på et absolut minimum, og dagen blev således primært brugt med sofaen på ryggen og en computer i skødet. Hovedet havde svært ved at følge med til noget særligt, og jeg gav mig selv helt lov til at lade opvaske, tøjvask, rengøring og lignende stå. Ingen stress, ingen behov for højt hår, og bestemt ingen krav til, at hele herligheden skulle fremstå renskuret og fejlfri. Det er nu engang en befrielse at give sig selv lov til at lave absolut ingenting!
Jeg har brugt dagene på at lade op på batterierne, og på at drømme om sommer og sol, og fornyet energi til kreative gøremål.

Den allerkæreste har ikke været så meget hjemme denne weekend, idet han har været på gartnerarbejde. Han er min hverdagshelt, idet han troligt laver aftensmad hver dag.  En juvel af de helt store! Og denne weekend er ingen undtagelse - han griber gryder og pander, og vips så står aftensmaden på bordet. Og en god en af slagsen!


































































Når kæresten står i køkkenet har han selskab af en hel vindueskarm af voksende tomater. Vi håber på at sommeren bliver god og varm, og at disse små tomatplanter kan gro her i det vestjyske. Spændende om det kan lade sig gøre - for vi drømmer om egen avl og sommerlig tomatsalat. Har andre af jer dejlige bloggere også spirende planter i vindueskarmene?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...