søndag den 2. juni 2013

Hus på landet

Vi har købt hus...som i hus på landet, med have, engstykke og åløb. Gammelt hus, men totalt nyrenoveret. Egentlig var det nok ikke sådan et hus vi havde i tankerne - vi er nok egentlig meget sådan "vi-vil-gerne-sætte-vores-eget-præg-og-det-skal-være-gammelt-mennekser". Men, men, men - når der kommer en lille én, og hele ens perspektiv på tid og overskud ændre sig, ja, så har vores krav til bolig det samme. Vi faldt derfor for et gammelt hus, som er blevet pillet helt ind til benet, og hvor al indmad er blevet lavet om til nyt. Hvor haven er blevet ryddet op, men hvor der stadig står gamle æbletræer og der er en masse hyggelige muligheder for højbede, pilehegn, tørrestativ, rundt bænk om et træ, bålsted og meget mere. Og for søren vi glæder os! Det står tomt, og vi venter nu blot på at der er andre som vil leje det hus vi bor i (som vi selv har lejet), så vi kan komme igang. For det er jo sommer...og hvem gad ikke godt sidde på terresen og nyde solen, familien og det faktum at man nu igen er blevet det mere voksen.


7 kommentarer:

  1. Tillykke !! Det lyder som et dejligt sted at have familie og kreative aktiviteter :o) Renovering af ældre boliger er en stærkt opreklameret udgift !! Der dukker altid noget op som man ikke regnede med at skulle bruge penge på :o)
    Pøj-pøj i den nye residens.
    Kh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
  2. Ej hvor ser det lækkert oh hyggeligt ud..:) Glæder mig til at se endnu mere, når I får sat jeres eget præg på det..
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Tillykke og en rigtig god ide at købe noget der er sat i stand og istedet bruge tiden på jeres dejlige datter. og det er skønt at bo på landet :)

    SvarSlet
  4. Tillykke med jeres idyl på landet:-D
    Det tager uhyggelig lang tid at sætte gammelt i stand, så det lyder som en fornuftig beslutning, at I springer den del over.
    Jeg ønsker jer mange lykkelige år på den skønne plet, der nu er jeres. Er virkelig glad på jeres vegne.
    PS. Det vil helt klart klæde huset, hvis der hænger plantefarvet garn til tørre ved gavlen ;-);-)

    SvarSlet
  5. Det bliver godt!
    Jeg voksede op på en lille gård syd for Herning. Vi havde får, hunde, heste og senere (da økologi blev en ting)sortbrogede grise, som gik ude i skoven og havde mudderhul.
    Nu ved jeg, hvor heldig jeg har været med en barmdom på landet.

    Tillykke.
    Hilsen Kirsten

    SvarSlet
  6. Naarrrjjj Kusine...Hvor ser det fint ud. Og lyder ikke mindst. prioriteter ændrer sig - og det er helt fair. Værre ville være "at stå fast" og aldrig rigtig synes man har tid. Vi glæder os til at se :-) :-)Knus

    SvarSlet
  7. Iiih, det er altså bare spændende! Jeg glæder mig til at komme på visit og se det hele. Jeg håber, I er flyttet ind, når jeg har sommerferie i august :-)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...