torsdag den 6. januar 2011

En eftermiddag med sofaen på ryggen

Her i eftermiddag sprang sofaen pludselig på ryggen af mig. Heldigvis nåede jeg at lave et stort glas varm hyldeblomst/æble the inden de bløde puder ramte mig. Jeg holder lidt afspadsering her i det nye år, og jeg nyder den gode tid og de lange dage - så at sofaen pludselig ville kramme, var helt ok med mig. Egentlig har jeg savnet den de sidste par måneder, da jeg ikke har været så meget hjemme. Så det er godt med lidt kvalitetstid...

Grunden til at sofaen og jeg fik en hyggestund var, at Theresa Maria Jessing´s nye bog "Gavebogen" var faldet i mine hænder. Theresa har det dejligste lille firma med kvalivarer og gode ideer - de er altid serveret med et gammeldags tvist og med hyggelig inspiration fra både Emil, Astrid og Ole (læs: Lønneberg, Lingren og Bole). Jeg har fået lov af Therese at vise lidt billeder fra bogen.

Theresas julebog var et stort hit i mit lille univers, og denne eftermiddags læsen har sat en stor fed streg under, at den nye bog har de samme kvaliteter. Der er små og store projekter med netop kreativ inspiration fra førnævnte navne. Der er strikkeprojekter, byggeprojekter, bageprojekter og meget, meget mere. Bogen emmer af god stil, og de fine billeder er fuld af personlighed og charme. Lige noget for sådan én som mig - svenskofil med hang til det gamle!

Hvis I var glade for Theresas julebog, så vil jeg kraftigt anbefale en eftermiddag på sofaen i selskab med Therese og Johan. Eller bedre endnu - skriv til Sort Lakrids. Bogen ligger på hjemmesiden sammen med alle de andre lækre sager, og man skal altså passe på at der ikke hopper ting i kurven som man ikke lige troede man manglede.

1 kommentar:

  1. Jeg følger vist ikke så meget med for tiden , havde ikke hørt hu har lavet en bog efter julebogen. Men nu er den bestilt på biblioteket :)

    SvarSlet

Jeg vil elske om du ville lægge en lille hilsen...